Skip to main content

نثار صديقي ھڪ رول ماڊل تعليمي انقلابي اڳوڻ



مُون سي ڏِٺا ماءَ، جَنهِين ڏِٺو پِرِينِ کي،.
اُنهين سَندي ڪاءَ، ڪَري نَه سَگهان ڳالهڙي.
ڌرتي تان نثار ٿيڻ جا دعويدار ته گھڻا ٻڌا ۽ ڏٺا آھن پر ڌرتي واسين جي سينڌ سنوارڻ ، ماڻھن جا ڳوڙھا اگھڻ ۽ نوجوانن کي بين الاقوامي ڇيلينجن جي قابل بنائڻ لاءِ اپاءَ وٺڻ ۽ پاڻ کي قوم جي خدمت لاءِ وقف ڪرڻ وارا اڻ لڀ آھن.
اھڙو وقت به اچي ويو آھي جو روزانو صبح جوجيئن ئي موبائيل کولجي ٿي ته ھڪ نئين دردناڪ خبر ملي رھي آھي .
اڄ 22 جون 2020 جيڪر ائين کڻي چئجي ته سنڌ ھڪ سچي محسن، خدمتگار تعليمي اصلاحات جي انقلابي اڳوڻ سائين نثار صديقي کان محروم ٿي وئي.سندس وفات ھڪ قومي نقصان آھي..
2014 ۾ آءُ ذوالفقار بھڻ ۽ سموري سنڌ جا ڪيئي تعليم کاتي جا آفيسر مينيجمينٽ جي ٽريننگ لاءِ 15 ڏينھن لاءِ IBA
سکر پھتا سين ته نثار صديقي جي محنت کي ڏسي حيران ٿي وياسين. ھڪ رول ماڊل تعليمي انقلابي اڳوڻ طور پنھنجي پاڻ کي مڄائيندڙ نثار صديقي کي سنڌ جي جھرجھنگ ۾ رھندڙن مسڪينن ھارين ۽ مزدورن جون به دعائون آھن. جن جي اولاد کي ھڪ سٺي تعليم فراھم ڪرڻ لاءِ عملي قدم کنيا.
اَڄُ نه اوطاقُنِ ۾، طالِبَ تَنوارِينِ؛
آديسِي اُٿِي وِيا، مَڙهِيُون مُون مارِينِ؛
جي جِيَّ کي جِيارِينِ، سي لاهُوتِي لَڏي وِيا.
شاھ 
ذوالفقار بھڻ
ڪراچي.




Zulfiqarbehan at IBA sukkur

Comments

Popular posts from this blog

Reading session عنوان ٻولي سکڻ جون مھارتون Class ADE subject Sindhi پڙھڻ جا جزا پنجن جزن ۾ ورهايو ويو آهي . )1صوتي ڄاڻ )2آواز جو علم )3رواني )4لفظن جو ذخيرو )5سمجهي پڙهڻ

Reading session عنوان ٻولي سکڻ جون مھارتون Class ADE subject Sindhi پڙھڻ ڪنھن به ٻولي ۾ شاگرد جو چار بنيادي لساني مھارتن ٻڌڻ، ڳالھائڻ، پڙھڻ ۽ لکڻ جو سکڻ تمام اھم آھي. لساني تحقيق ٻڌائي پئي ته ننڍا   ٻار اسڪول اچڻ کان اڳ پنھنجي معاشري ۽ گھر جي ماحول مان ٻڌڻ ۽ ڳالھائڻ سکي چڪا ھوندا آھن. پڙھڻ ۽ لکڻ ۾ شاگرد جي مھارت استاد جي معاونت سان ٿيندي آھي جيڪي ھو پھرين درجي کان وٺي پنجين درجي تائين مھيا ڪندا / ڪنديون آھن. پڙھڻ جا جزا پنجن جزن ۾ ورهايو ويو آهي  . )1 صوتي ڄاڻ )2 آواز جو علم )3 رواني )4 لفظن جو ذخيرو )5 سمجهي پڙهڻ روانيء سان پڙھڻ جون خاصيتون: صحيح اچار  رواني مناسب الھا چاڙھا تاڪيد مفھوم جي وضاحت مناسب وٿي مھارتون ذهانت ڇا آهي؟ سکڻ جي صلاحيت ۽ پوءِ ان صلاحيت سان روز مره جي پڙهائڻ دوران ايندڙ مشڪلاتن کي سٺي طريقي سان سلجھائڻ کي ذهانت چئبو آهي . روايتي نظرين ۽ پڙهائڻ جي طريقن ۾ ذهانت جي ترقيءَ لاءِ فقط ٻولي ()Language ۽ عدد شماري ( )Mathematic جي مهارت ڪافي هئي. ان ۾ فقط استاد کي علم جو ذريعو سمجهيو ويندو هو. استاد جو ڪم ٻارن تائين معلومات پهچائڻ هوندو...

پڙھڻ جا جزا components of reading parhan ja Juza

پڙهڻ (Reading.  بنيادي ٻار کي ٻولي سيکارڻ جون چار مهارتون مقرر ٿيل آهن: ٻڌڻ، ڳالهائڻ، پڙهڻ (Reading) ۽ لکڻ. انهن مهارتن ۾ پڙهڻ (Reading) کي وڌيڪ اهميت ڏني وئي آهي. يعني جيڪو ٻار گھڻو پڙهي ٿو ان جي ذهانت ۾ ڪشادگي پيدا ٿيندي آهي.  انهن معاملن کي سمجهڻ لاءِ سڀ کان اڳ اهو جاچڻ ضروري هوندو آهي ته ٻار ڪهڙي سطح تي آهي. ان لاءِ ٻار جي ذهانت ۽ پڙهڻ واري عمل کي جاچڻ لاءِ جائزي (Assessment) جو عمل تمام ضروري آهي. توهان سڀ ڄاڻو ٿا ته تعليم کي سڌارڻ ۾ امتحان/ جائزو/ ٽيسٽ جو عمل تمام ضروري آهي. ٻار کي پڙهائڻ لاءِ هن جي سطح کي جاچڻ اهم ليکيو ويو آهي. ٻوليءَ جي چئن مهارتن مان پڙهڻ (Reading)، ٻوليءَ کي سمجهڻ جو هڪ اهم پهلو آهي. خيالن جي اظهار واري لکت کي زباني اچارڻ جو عمل ’پڙهڻ‘(Reading) چيو وڃي ٿو. هن عمل ۾ آواز جي علامتن/ اکرن ۽ درست زيرن زبرن کي ڄاڻي وڏي آواز يا خاموشيءَ سان ’پڙهي سمجهڻ‘ کي پڙهڻ (Reading) مڃيو ويو آهي. جيڪڏهن ڪنهن عبارت کي بغير سمجهڻ جي پڙهيو وڃي ٿو ته ان کي پڙهڻ (Reading) نه چئبو؛ يعني ڪنهن عبارت کي سمجهڻ ئي پڙهڻ (Reading) واري عمل سان سلهاڙيل آهي. ان عمل بابت ڀٽ ڌڻي سر...

A success story By newly appointed IBA pass HM Saima Khalil, HM at GGPS University campus

A success story By newly appointed IBA pass HM  Saima Khalil, HM at GGPS University campus ================================================================== A success story I am saima khalil newly appointed HM at GGPS University campus when I went to my school there were many serious issues such as low enrollment , drop out, taking money for every things from students( for admission, report cards even for books) short of attandance, no punctuality,less involvment of cummunity, lack of motivation in teacher lack of leadership firstly I observe what are actual issue then with in two days i realiz actuall issue of school is grouping between teachers and worest leadership no one want to sit with other group. Then I start working as mentor I call meetings formal and informal both, motivat them toward their duities after that I take step to utiliz my resources to make school better place for student, I went to karachi university and asked diffrent departments for volintear wor...