پڙھڻ جا جزا

پڙهڻ ڇا آهي؟ پڙهڻ ٻولي سکڻ جو اهم پهلو ۽ مهارت آهي. اظهار خيال جي لکت واري شڪل کي سڃاڻي پڙھيو ويندو آهي. ان عمل ۾ آوازن ۽ انهن جي عالمتن ۽ صحيح اعرابن کي سڃاڻي وڏي آواز يا خاموشيَء سان پڙهي ان جو مفهوم سمجهڻ کي پڙهڻ چيو ويندو آهي. پڙهڻ واري مهارت جي ڪري انسان پڙهيل لکيل سڏيو ويندو آهي ۽ معاشري ۾ عزت ۽ وقار قائم ڪندو آهي. پڙهڻ تعليم ۽ تربيت جو پهريون قدم آهي. جنهن جي ذريعي انسان علم ۽ هنر جي خزانن تائين رسندو آهي. دنيا داري جو ڪاروبار هالئڻ ان الِء آسان ٿي ويندو آهي. ذهن ۽ عقل ۾ پختگي ايندي آهي ۽ روزمره جي معاملن کان باخبر رهندو آهي. پڙهڻ ذهني تفريح جو ذريعو پڻ آهي. تهذيب ۽ تمدن جون رونقون پڙھڻ جي ڪري آهن ڇو ته پڙهڻ سان ئي انسان سکندو آهي. انسان جيترو پڙهندو اوترو ان جي معلومات ۾ واڌارو ايندو. پڙهڻ ئي روزگار جا موقعا فراهم ڪندو آهي ۽ دفتري ۽ ڪاروباري معاملن ۾ مدد ڏيندو آهي. پڙهڻ جي عمل ۾ ذهن، ڏسڻ ، ٻڌڻ ۽ ڳالهائڻ جا حواس نهايت اهم ڪردار ادا ڪندا آهن ان سان گڏ و گڏ ُ جسماني حرڪتون به پڙهڻ جي عمل کي نکارينديون آهن تحقيق مطابق پڙهڻ جي مهارت کي پنجن جزن ۾ ورهايو ويو آهي . 1 )صوتي ڄاڻ 2 )آواز جو علم 3 )رواني 4 )لفظن جو ذخيرو 5 )سمجهي پڙهڻ پهريون مرحلو: پڙهڻ کان پهريون پڙهندڙ ڪتاب پڪڙيندو آهي ۽ صفحا صحيح طرح اٿالئيندو آهي ڪتاب جي شروع ۽ آخر کي سڃاڻيندو آهي آکاڻي ٻڌندو ۽ جواب ڏيندو آهي تصويرن جي معنى ڪڍندو ۽ انهن تي توجھ ڏيندو آهي ڪجھ اکرن کي سڃاڻيندو آهي. پڙهڻ جي آرزو ڪندو ۽ ان ۾ دلچسپيَء جو اظهار ڪندو آهي. 

Comments

Popular posts from this blog

آتم ڪهاڻي ڪنهن به شخص جي پنهنجي متعلق لکيل حياتيءَ جي احوال يا سوانح عمري کي، آتم ڪهاڻي سڏبو آهي. سنڌي ۾ لکيل آتم ڪهاڻين جو مختصر احوال

USAID Sindh Reading Program Review of supporting reading material for grade 1&2 at TRC held on 22-26 August 2016.organised by BOC with collaboration of SRP sindh reading program. Facilitators of workshop. 1.Zulfiqar Bachani(Director CPD) 2.Aftab Khushik (Manager Assessment) 3.Shabana Shaikh (Manager Material development) 4.Tooba Coordinators of workshop were 1.Idress Jatoi (Sindhi) 2.Yasin Shaikh (Urdu) Members of sindhi group. 1.Dilshad Detho 2.Imdad Lakho 3.Din Mohd 4.Aabdul Hameed Khoso 5.Salma Rajper 6.Asmat fatima 7.Fozia Memon 8.Yousif Joyo 9.Asma Soomro. 10.Aziz ullah Panhwar 11.Zulfiqar Behan. The objectives of review were; To highlight /remove errors and developing error free Scripted Lesson plans,read aloud and levelled readers.